2017. július 13., csütörtök

Maszkmustra - Hat fátyolmaszk I.

Nagyon kedvelem a fátyolmaszkokat, szeretem időnként "megdobni" vele a rutinom. Ráadásul ha van időm, "spa-élményt" varázsolok vele, gyertyát gyújtok és az égősoromat is bekapcsolom, a sólámpámmal egyetemben, és kipihenem a napi/heti fáradalmakat beszélgetés vagy videónézés közben. Sokkal jobb élményt nyújt, ha egyedül vagyok abban a fél órában és senki nem ijed meg a fejemtől, de szoktam úgy is használni őket, hogy a barátomat rémítem meg vele. Titeket kihagynálak a mókából, ha nem baj, ezért nem készítettem képeket, se ilyen előtte-utána verziókat, se a maszkot feltéve, mert a fényeim sem a legjobbak, és főleg este használom őket.



Azt is szeretném leszögezni, hogy nincsenek égbekiáltóan magas elvárásaim egy szövetmaszk felé: nem várom el azt, hogy kiváltsa a fél rutinomat a heti egy maszkozás, vagy hogy helyrehozzon olyan bőrproblémákat, amivel hónapok, évek óta küzdök. Inkább csak egy kis plusz hidratálást kérek tőle, ami jól is esik a bőrömnek. Télen gyakran érzem, hogy nagyon száraz, húzódik, megjelennek hámló foltok, és ezeknek a kiküszöbölésére tökéletesek ezek a maszkok, nyáron szimplán élvezem a kis beiktatott pihenést. Ezért inkább csak bemutatónak nevezném ezt a posztot, mintsem tesztnek, mert sokszor egyszerűen nem tudok annál többet mondani, hogy egy maszk tetszett-e vagy sem.

Általában az olcsóbb kategóriából válogatok: ötszáz forintnál többet nem szívesen költök rájuk, már azt is soknak érzem igazából egy olyan rutin mellett, amire alapból vagyonokat költök egy diákfizetéshez képest. Ezért általában két-három hetente használom őket, éppen ahogy kijön, ezzel is spórolok velük. Ha ebay-ről veszem őket, olyan 1000 forint körüli pakkokat szoktam kinézni, amik két vagy három darab maszkot tartalmaznak. A drogériás változatokkal is próbálkozom, de valamiért jobban szeretem, ha rendelt darabról van szó, előbbieket inkább csak a kíváncsiság miatt próbáltam ki - érdekes, hogy mennyire betört a keleti bőrápolás a drogériákba is, legalábbis ami a maszkokat illeti.

Ebben a esetben nem vagyok annyira szigorú az összetevőlistával: az alkoholnak még mindig nem örülök és próbálom kerülni, viszont ha a parfümöt is száműzném, elég kevés fajtát tudnék kipróbálni. Szóval ez esetben elnézem a parfümöt, de fontos, hogy hidratáló, bőrpuhító, esetleg gyulladáscsökkentő legyen a fő összetevője, és emellett tartalmazzon még több ilyen összetevőt. 

Nem is beszélek többet, lássuk az általam kipróbált maszkokat.

Balea Aqua Hidratáló szövet arcmaszk


Amikor feltettem, alapvetően nem volt problémám a bőrömmel, kimondhatom, hogy jó állapotban volt (természetesen magához képest, nincsenek illúzióim :D). Már nem először használtam, egy vagy két alkalommal már beruháztam erre a termékre, és akkor is ugyanezeket tudtam elmondani róla: annak ellenére, hogy a parfüm eléggé elöl van az összetevőlistában, nem bántotta az érzékeny, rosaceás bőrömet, nem jöttek elő piros foltok (nem jobban, mint amilyen a bőröm alapból). Használata után mintha kicsit puhább és feltöltődöttebb lett volna kinézetre és tapintásra is, de ezt lehet, hogy már beleképzeltem, mert alapból is jó állapotban volt. Hámlasztás után (Cosrx BHA Power Liquid Moisturizer) tettem fel egy fél órával, tehát amiatt is lehet a puhaság, hogy jól együttműködtek.
Összetevői igazából a parfümöt leszámítva szépek. Nem szeretném túlragozni, vannak benne hidratáló, vízmegkötő, gyulladáscsökkentő összetevők, illetve sokféle növényi kivonat is (tehát nem csak úgy fátyolmaszk, hogy szövetből van és telenyomták vízzel, glicerinnel és tartósítóval, hanem ahogy a koreai testvéreinél, sok növényi kivonattal találkozhatunk az INCI-ben). Összességében tudom ajánlani, ha gyorsan kell egy arcmaszk, mert arra jó.



Itt vettem: DM
Ennyibe került: 399 Ft (akciósan 299 Ft)
Tetszett? IGEN
Krémmánia link


Benton Snail-Bee High Content Mask

Még nagyjából egy éve ruháztam be ebből a maszkból egy tíz darabos pakkra, és még mindig van belőle kettő. Nem azért tartogattam, mert olyan rossz lenne, éppen ellenkezőleg - az egyik legkedvencebb maszkom azok közül, amiket eddig próbáltam. Az összetevőlista (mint ahogyan a legtöbb Benton terméké) makulátlan: még parfüm sincs benne. A fő összetevő a zöld tea-kivonat, ezt követi még több hangzatos összetevő: természetesen a csiganyál, de van itt még glicerin, arbutin, méhméreg, egyéb növényi kivonatok, aloe vera, pantenol, allantoin. Ezeknek köszönhetően elvárhatjuk, hogy nyugtassa a bőrt, segítse a sebgyógyulást és regenerálja a sejteket. Ezekkel az ígéretekkel nem igazán tudok mit kezdeni, de érzésre az egyik legjobb, miután leveszem a maszkot: a bőröm még másnap reggel is puha, ráadásul még egy nagy adag szérum marad a tasakban, amit felhasználhatok. Mivel illatmentes, tényleg a minimálisra csökken az irritáció kockázata, és ennek ellenére sem büdös. Az arcomra is elég jól illeszkedik, nem csúszkál, pedig rendesen át van itatva folyadékkal. Emiatt az államnál kissé csepeg, de ha figyelek rá, beledolgozom a bőrömbe még azelőtt, hogy máshova jutna belőle. Nem mondom, hogy eltünteti a pattanásaimat vagy a piros foltjaimat, és azt sem, hogy heteken keresztül feltölti a bőröm, de arra tökéletes, hogy egy kis pluszt vigyünk be a rutinunkba.




Itt vettem: ebay
Ennyibe került: 2016. elején ~3000 Ft-ot fizettem a tíz darabos csomagért.
Tetszett? IGEN
Krémmánia link


Tonymoly Pureness 100 Snail Mask Sheet, Skin Damage Care


Szerintem a bőröm állapotáról mindent elmond, hogy a szakdolgozat leadásának hetében használtam ezt a maszkot. Tehát kialvatlanság és stressz volt bőven. A csiganyál az összetevőlista vége felé van az INCI-ben, tehát nem ezt nevezném a fő összetevőnek, de tartalmaz glicerint (vízmegkötő), panthenolt (vízmegkötő, bőrpuhító), allantoint (gyulladáscsökkentő), betaine-t (hidratáló, csökkenti az irritációt), és hialuronsavat só formában (vízmegkötő). Az összetevő lista végén van "csak" illatanyag, a maszknak nincs is erős illata, abszolút semleges. Bár 21 ml folyadék van benne, szerintem a maradék lötyit két-háromszor fel lehet utána még használni.
Összességében azonban nem volt rossz, nem bántam meg, hogy beruháztam rá. Újravenni valószínű nem fogom, mert semmi extra hatást nem érzékeltem és vannak enél sokkal jobb csigás maszkok is a piacon.









Itt vettem: ebay
Ennyibe került: 2 db ~720 Ft
Tetszett? MEH
Krémmánia link (csak három másik testvérét találtam meg ennek a maszknak)
Az összetevőlistáját a CosDNA-n találtam meg (a tasakon is rajta volt, csak azt kidobtam, shame on me).


Dr. Chen Szövetfátyol arcmaszk aloe verával

Hát nem ez lett életem maszkja, az biztos. Az aloe vera az egyik kedvenc növényi összetevőmmé vált az elmúlt hónapokban, ezért szerettem volna ezzel a maszkkal is tenni egy próbát, de nem győzött meg. Érzésre semmi különöset nem adott, és a levétel után sem vettem észre jelentős változást a bőrképemen. Pluszpont azonban, hogy egész jól rá tudtam simogatni az arcomra, illetve rendesen át van itatva anyaggal, még pár használatra elegendő szérum maradt a tasakban, bár én nem használtam el.
Ami az összetevőit illeti, nem ájultam el tőle. Az pozitív, hogy az aloe vera kivonat nem csak név szerint, minimális mennyiségben jelenik meg, hanem az INCI második összetevőjeként, azonban ezen kívül csak az allantoint és a glicerint tudnám kiemelni, a többi összetevő nem lényeges. Illatanyagot tartalmaz, alkoholt nem.
Itt vettem: DM
Ennyibe került: 5-600 Ft
Tetszett? MEH
Krémmánia link


Balea Vital


Államvizsga előtt két nappal nagy szükségem vol egy kis plusz hidratálásra, és az otthoni pakkom közül ő tűnt a legszimpatikusnak egy kis esti relaxáláshoz. Lelövöm a poént, már többször használtam ezt megelőzően és nem véletlen, hogy újravettem. A DM-ben és a Rossmann-ban megvásárolható fátyolmaszkok közül szerintem ennek van a legszebb összetevőlistája, árban sem vészes, de a hatását nagyon kedvelem, mintha instant photoshop kerülne a megfáradt arcbőrömre. Könnyen beszerezhető, az INCI-je után sem kell sokat kutakodni, és igazából szerintem minden elmond az, ha elárulom, hogy szeretem, ha mindig van belőle legalább egy otthon, talonban.
Szerintem bőven át van itatva anyaggal, le szoktam picit csöpögtetni még a csomagolásába, mielőtt felteszem, de maga a maszk szövete nekem pont tökéletes, jól illeszkedik, könnyen az arcomra tudom simítani. Hangzatosabb összetevői a glicerin, az argánolaj, a panthenol és a hialuronsav.








Itt vettem: DM
Ennyibe került: 399 Ft
Tetszett? IGEN.
Krémmánia link


Montagne Jeunesse tisztító maszk zöld mentával és teafaolajjal


Azt ígéri, hogy csökkenti a faggyútermelést és minimalizálja a pórusok méretét. Lássuk, nálam mit tudott ebből teljesíteni.
Még jó pár hete vettem, amikor végre eljutottam egy Müllerbe, sajnos ahol élek, ott nincs. Többfélét is nézegettem, ki-be pakoltam a kosaramba több márka hasonló termékét is, de kezdetnek csak ezt az egyet hoztam el, mondván majd szép lassan próbálgatok másféléket is. Egy blogon olvastam már, hogy mintás maga a maszk, így nem lepett meg, mikor kivettem a csomagolásából. Szerintem ez nagyon mókás, nekem nagyon tetszik, azonban maga a szövetanyag szerintem túl vastag és nehezen tudtam rásimítani az arcomra. A legtöbb fátyolmaszknál ez nem gond, mert bár mindegyiknek hatalmas a kivágása a szájnál, le bírtam simítani, ennél viszont nem. Plusz anyag nem maradt a csomagolásban, mindenképp egyszer használatos. Nappal használtam egyébként.
Ami az összetevőit illeti, pluszpont, hogy nem tartalmaz alkoholt. Hivatalosan illatanyagot sem, de a Limonene ott van az összetevők között. Fodormenta, teafaolaj, menthol - de hidratálásképp a glicerin is az INCI elején szerepel.
Az illata számomra egy az egyben fogkrém illat, és már ebből is sejthettem volna, hogy nem lesz a legjobb választás, hiszen a menta-mentol eléggé irritáló tud lenni az érzékeny bőrűek számára. Egyébként annak ellenére, hogy hivatalosan illatanyagot nem tartalmaz, nagyon erős, sőt, már szagnak mondanám, mert zavaró. Krémmánián is többen panaszkodtak rá, volt, akinek a szemét is csípte. Viszont nem is lepődtem meg, amikor pár perccel azután, hogy feltettem, elkezdett égni az arcom a hűs maszk alatt, így nem is hagytam sokáig rajta.
Miután levettem, nem sok lötyi maradt az arcomon, pillanatok alatt megszáradt, bár segítettem neki egy kis masszírozással. A tükör elé lépve semmi extrát nem tapasztaltam, de tény, hogy a faggyútól megszabadított, és a pórusaim sem ordítottak, bár az elmúlt hetekben hálistennek nem jellemző, hogy tágak lennének. Utána még hidratáltam a Hada Labo arbutinos, majd szintén a Hada Labo hialuronsavas esszenciájával, de még utána is éreztem a mentolos szagot a kezemen, arcomon.
Összességében biztos, hogy nem venném újra. Hasonló hatást érek el az agyagpakolással is, ami olcsóbb is és nem is ilyen irritáló.


Itt vettem: Müller
Ennyibe került: kb 4-500 forint
Tetszett? NEM.
Krémmánia link

2 megjegyzés:

  1. Szia! Már sokszor jártam a blogodon, mindig olvasgattam a cikkeidet. De általában telefonról tettem, így nem is tudtam hozzá szólni a cikkekhez. Pedig nagyon tetszenek. Sok olyan dolgot tudtam meg egy két termékről ami számomra hasznos. :)
    Be is követtelek, hogy ne maradjak le az újabb posztjaidról.
    Puszi.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dzseni!
      De aranyos vagy, köszönöm szépen! Nagyon örülök, ha tetszik, amit, amiről írok :)
      (ne haragudj, csak most vettem észre a megjegyzésedet :( )
      Remélem a további posztok is hasznosak lesznek számodra! :)
      Puszi! :)

      Törlés