2017. május 12., péntek

Miért vásárolok a netről? Miért éppen koreai termékek? + Így lettem tudatos bőrápoló

Lassan két éve, hogy megelégeltem a bőröm brutálisan szélsőséges állapotát, és pontot akartam tenni mindennek a végére. Azt hittem, egyszerű lesz, és fél éven belül ugyanazt a bőrképet látom majd vissza a tükörben, mint amit a tiniéveim alatt is: egységes arcbőr, problémák nélkül, helyenként minimális szárazsággal. Fogalmam sem volt, hogy ezt az állapotot már nem fogom visszakapni, csak javítani tudok rajta, és esetleg ezt a jobb verziót fenntartani.

Eleinte a Krémmánián kezdtem kutakodni, zsíros és pattanásos bőrre való termékeket kerestem, és szimplán a vélemények alapján döntöttem. Gondoltam, ami sok embernek bejött, az nekem is be fog - és persze nem lett igazam. Fogalmam sem volt, hogy a rosacea és a vízhiány csak rosszabb lesz, ha szárító, illatosított termékeket használok. Mivel ezek sem hozták meg a megfelelő állapotot, rátaláltam a Krémmánia Blogra, ahol már a tudomány volt az alapja a dolgoknak. Ennek a blognak köszönhetően találtam rá más, bőrápolással foglalkozó blogokra is, és mondhatni nem volt megállás.

valahogy így nézne ki nálam is a mosdókagyló, ha nem lennének fiókjaim


Viktóriák és Korea
2015 őszén jött el a fordulópont a bőrápolásomban: akkor már egy ideje követtem néhány blogot, köztük OhMyBrush Vikiét, bár nem tudom miért. Igazából sosem olvastam a blogját a koreai termékeiről, sőt, igazából egy cikkjét sem futottam végig. Nagyon nem szimpatizáltam azzal, hogy Koreából kellene rendelni, ráadásul heteket várni egy termékre, meg megmondom őszintén, tőlem nagyon távol állt az ázsiai kultúra minden részletében. Valamiért azonban beadtam a derekam, és az első termékek, amiket megrendeltem, a Benton illetve a Mizon márka termékei közül kerültek ki. Megvettem az első BHA hámlasztómat és fényvédőmet is.
Azonban ezek nem sokat érnek, ha nem használjuk őket következetesen, erre kellett rájönnöm. Szóval nagyjából egy éve próbálok minden nap nagyon odafigyelni a bőrömre és rendesen törődni vele, nem csak ímmel-ámmal.



Ehhez nagyon fontos, hogy milyen termékeket használunk. Én abszolút a koreai termékek mellett vagyok, erre pedig több okom is van.

1. Nem érzem kamunak
Amikor bemegyek a Rossmannba vagy a DM-be hidratálókrémet venni, találok vagy ezerfélét, hangzatosabbnál hangzatosabb ígéretekkel, nagyon hatásosnak tűnő fő összetevőkkel. Aztán az összetevőlistát megnézve láthatjuk, hogy az a "kulcsösszetevő" csak a lista végén kullog, az ígéretek meg tudjuk milyenek, marketing bullshit az egész. A korcsoportoknak való ajánlást sem tartom észszerűnek, mert mindig a bőr jelenlegi állapotát kellene inkább nézni, mintsem a születésünk időpontját.

2. Nagyobb az esély olyan kencét találni, amiben nincsenek irritáló összetevők
Persze ez nagyon szubjektív, és az ázsiai arcápolókat előszeretettel tuningolják fel mindenféle növényi kivonattal, amik irritálóak is lehetnek, ezért ez a pontom csak részben igaz. De a legnagyobb népszerűségnek örvendő márkák között (Benton, Mizon, Cosrx) több olyan krém, szérum, stb. van, amiben nincs sem alkohol, sem parfüm. Én ezt a két terméket szeretem a legkevésbé látni az INCI-ben a rosaceám és az ekcémám miatt, ráadásul a parfümöt teljesen felesleges összetevőnek tartom. Kit érdekel, hogy a krémnek finom gyöngyvirágillata van-e, ha hatásos?

3. Haladnak a korral
Nekem nagyon szimpatikus, hogy egyre több kutatást végeznek és egyre újabb összetevőket fedeznek fel - nem csak egy glicerines hidratálókrémet árulnak, hanem újdonságokat, különlegességeket is. Nyilván ennek megvan a maga hátulütője is, hiszen kevésbé alapos egy friss, egyéves kutatás, mint egy 15 éves.

4. Kiléptek a lemosó-tonik-hidratáló háromszögből
És helyette létrehozták a koreai tízlépéses rutint, ami sokkal hatékonyabbnak bizonyult a valós életben, mint a háromlépéses nyugati társa. Rájöttek arra, hogy egy hidratáló nem fog minden bőrproblémát megoldani, így képbe jöttek a magas hatóanyagtartalommal rendelkező esszenciák és szérumok, illetve nem csak a kozmetikai kezelések kiváltsága lett a hámlasztó használata. Az alkoholos, nem hasznos tonikok helyett ápoló, hidratáló, ph-visszaállító tonikokkal találkozhatunk a kínálatukban.

5. Koreai termékekből könnyen felépítheted a tízlépcsős rutinodat, drogériásokból viszont nem
Az előző ponthoz kapcsolódik, hogy drogériákban nehezen szerzel be olyan termékeket, amik túllépnek az előbb emlegetett hármas lépcsőn. Bár egyre több szérummal és maszkkal is találkozhatunk már, és az enzimes peelingek is egyre gyakoribbak, azért úgy érzem, ezen a vonalon lenne még mit fejleszteni.

Megjegyzés: Marcsi felhívta két dologra is a figyelmem lejjebb, kommentben. Egyrészt nem is fontos, hogy a te rutinod tízlépcsős legyen, azonban nyilván kevesebb lépcsőhöz is van miből válogatni a koreai termékek között.
Másrészt pedig a fényvédelmet hozta fel: az egyik legfontosabb lépés, viszont a drogériákban nem találni olyan fényvédőt, ami egyszerre lenne illat- és alkoholmentes (tavaly végigböngésztem a DM és a Rossmann kínálatát, SPF 50-es fényvédőt keresve, az állagukról meg ne is beszéljünk), illetve korszerű fényvédő összetevőket tartalmazna. 

Ahogy láthatjátok, ezekben az érvekben főleg a drogériai termékekkel szemben sorolom fel az előnyöket. A gyógyszertári termékek már egy másik kategóriát képeznek, és ott nyilván nagyobb hangsúlyt fektetnek a tudományosságra és a hatásos összetevőkre, azonban én irreálisan drágának tartom ezeket a termékeket és még ott is könnyű félrenyúlni (lásd Clinique háromlépéses termékcsaládja, amiben alkoholos tonik van).



Miért az internetről?
Ennek pedig elég banális oka van: itthon más módon (egyelőre) nagyon körülményes olyan termékeket találni, amelyek szép összetevőket tartalmaznak és magas a hatóanyagtartalmuk. Persze nem lehetetlen! Nyilván nekem is vannak drogériás termékeim, de ezek főleg lemosók és egyszerű hidratálókrémek. Már a fátyolmaszkok is megjelentek a drogériák kínálatában, de én még mindig a koreaiakra esküszöm.
Persze elég körülményes mindig netről rendelni és heteket várni, de ez megtanít arra, hogy előrelátó legyél (a kedvenc szérumod elfogyása előtt pár héttel berendeld a szükséges terméket), de én szeretek rendelni, mert így kisebb az esély arra, hogy elcsábulok egy olyan termékre, aminek nem szép az INCI-je (mert bizony ez még velem is megesik, bár nem gyakran).
Én eddig csak ebayről és iherbről rendeltem. Utóbbi száz százalékban megbízható, és már ott is megtalálható néhány koreai márka. Előbbinél eddig engem még nem ért probléma, azonban nem árt odafigyelni, hogy csak top-rated eladótól rendeljünk, akinél sok pozitív feedback olvasható.

Miért nem izgatnak a natúr, bio stb. termékek?
Bár gondolom elsősorban nem az ilyen emberek olvassák a blogomat, de a való életben nagyon sokat hallom, hogy a problémás bőrömre miért kenek ennyi mindent, és miért nem természetes termékekkel ápolom a bőröm. A Krémmánia Blogon volt egy nagyon szuper cikk erről, és egy mondat ragadt meg bennem: a gyilkos galóca is természetes, mégsem esszük meg/kenjük a bőrünkre.
Attól, hogy valami természetes, még nem fog csodát tenni. Természetes az alkohol is (ugye, Alverde?), attól még marhára nem tesz jót szerintem semmilyen bőrtípusnak sem, nem csak az én rosaeás és ekcémás bőrömnek (nyilván egy kevésbé érzékeny bőrűnél kisebb a kockázat, de azért én akkor sem ajánlom, na).








A bejegyzésen látható képeket a weheartit.com oldalról és a google-ből szedtem.

7 megjegyzés:

  1. Még annyit tennék hozzá pluszban, hogy:
    1. Szerintem egyáltalán nem kötelező összeállítani a tízlépcsős rutint attól, hogy valaki koreai termékeket (is) használ. De a tíz lépésből kiindulva, illetve ez alapján tájékozódva könnyen ki tudjuk választani azokat a lépéseket, amelyeket a saját bőrünk szempontjából fontosnak tartunk.
    2. A fényvédelem hangsúlyossága és a hatalmas fényvédő-választék olyasvalami, amit a Nyugat is eltanulhatna, hiszen jelenleg a DM-ben, Rossmannban kapható fényvédők nagy része arcra szerintem használhatatlan. (A Müllert nem tudom véleményezni, mert ott kb. sosem járok.) Az újabb koreai fényvédők között nézelődve viszont könnyedén találhatunk modern, hibrid szűrős fényvédőket is. A patikai márkák kínálatából, elérhetőbb áron tudtommal ilyet jelenleg csak az Uriage tud Magyarországon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudtam, hogy ki fogok hagyni még lényeges dolgokat :D. Nagyon igaz. Ha nem baj, egy rövid megjegyzésben megemlíteném ezeket is, hátha valaki nem görget le a kommentedig, pedig nem elhanyagolhatóak ezek a szempontok sem.

      Törlés
    2. Rendben, nyugodtan. :) Amúgy nem beleokoskodásnak szántam (tehát nem a te posztodat, mondanivalódat akartam kritizálni), csak pont a napokban szedtem össze én is hasonló listát, és még friss volt az élmény a tíz lépéssel meg a fényvédővel. :)

      Törlés
    3. Ne viccelj, nem venném annak; ráadásul nyomós érvekről van szó, amik jobb, ha nem maradnak ki :)
      A Skinlatte-poszt ihletett meg? Bocsánat, ha lelőttem a poént előre.

      Törlés
    4. Nincs mit lelőni, mert valóban a skinlatte-poszt volt az ihlető, de csak egy kommentet írtam, igaz, kicsit hosszút, de épp ilyen listázósat, mint te. :)
      Ez a kommentelés meg olyan kétélű dolog. A blogolás előtt nem igazán kommenteltem sehova, mindig read-only voltam, a blog írása miatt nyitottam egy kicsit e téren. Eddig nem is volt semmi negatív tapasztalatom, de tegnap úgy nekem esett valaki egy Youtube-videónál, hogy ihaj. Amikor higgadtan rávilágítottam arra, hogy szövegértelmezési képességei hiányosak, és mindössze annyi személyes megjegyzést engedtem meg magamnak felé, hogy jeleztem, agresszívkedni nyilván egyszerűbb, mint értelmezni egy - esetleg bonyolultabb - gondolatmenetet, azonnal rávágta, hogy márpedig szerinte ő nem volt agresszív. Na most nyilván én vagyok a naiv kislány, hogy elviseltem volna még egy elnézéskérést a saját bőre mentésén kívül. A terjengős történet lényege mindössze annyi, hogy írhatok én a legjobb szándékkal, ha a másiknak nem pont úgy megy át az üzenet, ahogy én szerettem volna. :)

      Törlés
    5. Sajnos azt veszem észre - és ezért sem kommentelek ott én se, még annyira sem mint blogokon -, hogy már nem különböző vélemények vannak, hanem agresszivitás és "oltogatás". Ha valamit nem úgy tudsz, ahogy más, és ezt szóvá is teszed akkor egyből te vagy a hülye és a másik fél el se tudja képzelni, hogy nincs igaza. Marha könnyű az internet anonimitása mögött nagyszájúnak lenni. Sajnálom, hogy belefutottál egy ilyenbe :(

      Törlés
  2. Szia! Örülök, hogy rátaláltam a blogodra.
    Ez a cikk nagyon tetszett! :)

    VálaszTörlés