2018. július 29., vasárnap

Hialuron hullámok // Vichy Minéral 89 Hyaluron Booster teszt

Ha választanom kéne egy manapság felkapott összetevőt, nem kellene sokáig gondolkodnom, egyből a hialuronsavat mondanám: szerintem napjainkban egyre csak felfelé tör, a legtöbb (keleti) márkának van olyan terméke, amiben megtalálható, jól hangzó összetevő, jól mutat a marketingígéretek sorai között is. De miért imádják ennyien? Mit tud? És miért örültem annyira, amikor a trnd projekt keretein belül beválasztottak tesztelőnek? A következő sorokban mesélek minderről.



Kezdem a tudományos háttérrel. A hialuronsav a vízhiányos bőr legjobb barátja lehet, ha jól használjuk. Ez a cukormolekula azért ilyen népszerű összetevő, mert a saját súlyának akár ezerszeresét köti meg, vízben. Azaz neki köszönhetően sokkal több nedvesség jut be és marad bent a bőrben. Good boy hyaluronic acid. Ez az összetevő a saját testünkben is megtalálható egyébként, tehát aki retteg attól, hogy valami idegen anyagot vagy kemikáliát kenjen magára, annak nem kell aggódnia, a hialuronsav neki is jóbarát. Használatának köszönhetően a finomráncok feltöltődnek, a bőr üdébb, kisimultabb és élettel telibb lesz. (Ránctalanítást azért ne várjunk tőle, arra a megoldás a botox).

Felcsillant a szemem, amikor a trnd keretein belül megláttam a Vichy termékét - nem csak a hialuronsav miatt (hiszen voltak még itthon termékeim az összetevővel), hanem a márka miatt is. Gyógyszertári márkák közül volt már szerencsém Biodermához és La Roche Posay-hez is, de Vichyhez még sosem. Nem volt kérdés, hogy jelentkezem-e és szerencsére be is kerülhettem a tesztelők közé. Ismerjük hát meg közelebbről a Vichy legújabb termékét.



 egy teljes kiszerelésű termék, egy több- és egy egy alkalomra elegendő 
próbakiszerelés, illetve egy tájékoztató füzet 


Az ígéretek: "89% ásványi anyagokban gazdag Vichy Termálvíz és a természetes eredetű hialuronsav egyedülálló kombinációja. A MINÉRAL 89 Hyaluron-Booster segít megerősíteni a bőr védekező funkcióját az olyan külső és belső negatív hatásokkal szemben, mint a szennyezett levegő, a stressz és a fáradtság. A bőr napról napra hidratált, felfrissült és üdeségtől ragyogó lehet. Minden bőrtípusra. A MINÉRAL 89 Hyaluron-Booster hozzájárul a bőr védekező képességének megerősítéséhez a városi környezet negatív hatásaival szemben. Segít megerősíteni a bőr védekező funkcióját. Ellenállóbbá teszi a bőrt a légszennyezéssel, a stresszel és a fáradtsággal szemben. Hidratál, teltséget ad, felfrissít." forrás: vichy.hu

Először is, a csomagolása rendkívül esztétikus. Szerintem gyönyörű ez a kék átmenetes üveg, igazi üveg, tényleg eléggé különleges érzetet kelt az emberben. Ritkán fognak meg a külsőségek, mert sajnos az érzékeny bőröm miatt nagyon oda kell figyelnem, hogy a termék kinézete ne rabolja el a szívem. Itt is először sóhajtottam egy nagyot, arra gondolván, hogy biztos lesz egy porszem a gépezetben, ami miatt nem lesz számomra megfelelő ez a termék. Az összetevőit olvasgatva kiderült, hogy tévedtem, ugyanis abszolút érzékeny bőr-kompatibilis ez a termék, ráadásul zsíros de vízhiányos bőrűek nagy pajtása lehet. Megszólítva éreztem magam. 
Kiszerelése 50 ml, aminek én kifejezetten örülök, mert a 30 milis termékek nálam seperc alatt elfogynak.
Praktikus a kiszerelés, a pumpás verziók nagy kedvenceim, hiszen nem kell kézzel nyúlkálni bele, illetve kényelmesen adagolható. Viszont a kupakja borzasztó, két-három hét elteltével elengedte magát, így utazáshoz nem feltétlenül vinném őt magammal.



Ami az összetevőket illeti részletesebben, tényleg semmi kivetnivalót nem találni benne. Minimál összetevőlista, a sor elején természetesen a víz. A hialuronsav só formájában van benne, ezt segítik még egyéb vízmegkötő, hidratáló összetevők. Ezért tényleg bárkinek tudom ajánlani, még az érzékenyebb bőrűeknek is. Azért zárójelben azt hozzáteszem, hogy meglep, hogy csak egyféle hialuronsavat tartalmaz.

összetevők forrása: Krémmánia

A termék fizikai tulajdonságai: áttetsző, kicsit ragacsosabb, kevésbé vízszerű az állaga, de ennek ellenére könnyű, az én bőröm nagyon hamar beszívta, így vízhiányos bőrűeknek maximálisan tudom a reggeli rutinba is javasolni (de ugye nyilván ez a felvitt mennyiségtől is függ).



Volt szerencsém hidegebb és extra meleg időben is kipróbálni, általában vizes bőrre vittem fel, vagy egy vízszerű tonik felé, a korábbi termékeimnél azt vettem észre, hogy ez a közeg jobban tetszett a termékeknek. Reggelente két, esténként három pumpálást oszlattam el egyenleletesen a bőrömön, szem- és szájkörnyékre is kenve, hiszen semmiféle irritáló összetevő nincs benne, amit az érzékenyebb és vékonyabb bőrrel rendelkező területekre ne kennék. Igyekeztem napi kétszer használni, a reggeli rutinban a folyékonyabb tonikok felé, hidratáló és fényvédő alá, este pedig ugyanígy, csak bővebb mennyiségben, kicsit türelmesebben megvárva, hogy beszívódjon. A booster elnevezés ellenére én inkább csak szérumként használtam, semelyik krémembe nem kevertem bele. Más felé kent termékekkel is jól kijött, én nem tapasztaltam kukacosodást, kellemetlen összeveszéseket sem.

Az én bőröm, úgy érzem, folyamatosan vízhiányos, így nem ez volt az első találkozásom az összetevővel, talán már három-négy olyan termékhez volt korábban szerencsém, ami bővelkedett hialuronsavban. Sajnos a korábbi tapasztalataim fényében bizony azt kell mondjam, ez a booster egy teljesen átlagos termék, nem tud semmivel sem többet, mint a másik két jelenleg használatos hialuronsavas szérumom, lotion-öm. Nem találom közel sem tökéletesnek, nekem sajnos az ő hatása kevés. Nem éreztem sokkal feltöltődöttebbnek, egészségesebbnek a bőrömet a használata után, és hosszútávon sem nyűgözött le. Nekem mindig kellett felé hidratálókrém, reggel és este is, nem éreztem, hogy önmagában eléggé hidratált volna, bár ez nem az ő hibája, minden hialuronsavas, szérum állagú termék felé szoktam kenni lezárásképp krémet. Szerintem ez a booster inkább azok számára hozhat nagyobb változást, akik nem annyira követték eddig a tudományosabb, hatóanyagban gazdag bőrápolási vonalat, és előtte nem modott nekik semmit a hialuronsav. Az viszont még a pozitív tulajdonságaihoz sorolandó, hogy nem okozott pattanásokat, mitesszereket sem, tiszta maradt a bőrképem.


Összességében: ahhoz képest, hogy egy gyógyszertári termékről beszélünk, meglepően kevés benne a hatóanyag, illetve ennek fényében pedig drágának találom (6499 Ft). Az viszont dicséretre méltó, hogy a gyógyszertári márkák is elkzedtek nyitni a minimálisabb összetevőlistás termékekre és a koncentráltabb, hatóanyagban gazdagabb összetevőkre. Én biztos, hogy nem őt veszem újra, sőt, már kinéztem magamnak az utódott arra az esetre, ha minden itthon lévő hialuronsavas termék elfogyna. Egy biztos: a hialuronnak mindig lesz helye a rutinomban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése