2017. december 19., kedd

The Ordinary -- Átlagos család? Terméktesztek a Habos Kakaó Bloggal, 2. rész

A The Ordinary márka már több mint egy évben tartja a markában a bőrápolási fanatikusokat. Azóta a kínálat csak bővült, ahogyan a kívánságlistám is, így elkerülhetetlen volt, hogy a májusban született posztot egy újabb kövesse, természetesen újból karöltve a Habos Kakaó blog írójával és vendégírójával, Marcsival és Clara 012-vel. Mindhárman újból beadtuk a derekunkat, hogy általunk ezidáig nem tesztelt TO termékeket vegyünk górcső alá, így a következő sorokban olvashatjátok a véleményeinket.

A képet Marcsi készítette, innen is még egyszer köszönöm!


Beszerzés és beszerzési körülmények
Ez alkalommal egy kicsit csaltam. A legegyszerűbb és legtisztább beszerezhetőségi helyet a Deciem.com-ot tartom, mégiscsak ez a hivatalos oldal, és nem mondanám magamat bizalmatlannak sem az Asossal, sem a Tinamuval vagy a Skinsmarttal szemben, valahogy a Deciem oldalára húz a szívem, és ha jól tudom, ott is a legnagyobb a kínálat a TO termékekből. Az Advanced Retinoidot még az előző alkalommal rendeltem, de mivel közeledett a nyár, félretettem inkább az őszi időszakra. Az NMF hidratálókrém már birizgálta egy ideje a fantáziámat, de amikor megláttam, hogy már 100 ml-es változatban is elérhető, úgy gondoltam, eljött az én időm. Aztán mire persze a vásárlásra került volna a sor, elfogyott, és közel egy hónap után töltötték fel újra a raktárat. De Murphy így is közbeszólt, mert a másik termék, ami iránt érdeklődtem, addigra nyilván nem volt elérhető. Nem haboztam, lecsaptam az NMF-re és mellé még bedobtam pár, már jól bevált terméket, mondván Skinsmartról pedig jól bevadászom majd a hiányzó terméket a triumvirátusba. Így is lett, itt van a csalás (külön köszönet a Skinsmart szuper ügyfélszolgálatának, ugyanis amikor a TO restock iránt érdeklődtem facebook üzenetben, megkérdezték, hogy értesítsenek-e, ha újra kapható náluk a termék, és természetesen betartották az ígéretüket, úgyhogy nagyon elégedett vagyok velük). Ennyit a bevezető meséről, jöjjön a lényeg!




The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
Ő volt az a bizonyos harmadik, hiányzó tesó. Nagyon vágytam rá, mert kedvelem a hyaluronsavas termékeket, és a Hada Labo két lotion-je után érdekelt egy másik márka is. Ahogy azt a márkától megszokhattuk, az összetevőlista sallangmentes, nem kellett tartanom attól, hogy problémát okoz-e vajon a bőrömnek, és egyébként nem is volt vele semmi gondom, nem okozott pattanást illetve mitesszert, egyéb göböcskéket sem. Az állaga eléggé ragacsos, azt hittem eleinte, hogy nehezen szívódik majd be és a rétegezés esélytelen lesz, de szerencsére nem lett igazam. Használtam a reggeli rutin részeként is, arcmosás után közvetlenül őt kentem fel, majd fényvédőt, és erre jöhetett a smink. Tökéletesen viselkedett, nem lehet rá panaszom, nem kukacosodott, nem volt ragacsos. Este is volt, hogy sorra került, akkor már több változatban is, volt, hogy retinolos estén hidratálókrém alá, volt hogy az azelainsavas estén, de ha szimplán csak hidratáltam egy vasárnapon, akkor is kötelező eleme volt a napnak. Összességében szinte majdnem minden nap került rá sor, volt, hogy egy nap kétszer is, volt olyan is, hogy egyszer sem. Használata mellett kivontam a forgalomból a Hada Labókat, mert az ő egyedüli erejére voltam kíváncsi. Konklúzió: nem nagyon érzek a három termék között különbséget. Szerintem a két HL termék is van ugyanilyen jó (bár őszinte leszek, és a sima és a premium verzió között sem érzékeltem a különbséget). Jól hidratálja a vízhiányos de kombinált bőröm, nem csillogok utána órákig, bár engem nem zavarna, mert reggel mattító alapozót használok, este pedig nem érdekel. Nem voltak mostanában száraz területek a bőrömön, se a szemöldökömnél, se az orcáimnál, se a kritikus szem- és szájkörnyékemen. Szóval lényegében teszi a dolgát, megtartja, amt ígér, de semmi extra, teljesen átlagos termék az "átlagos" szó pozitív értelmében. Ez a + B5 vitamin elég jól hangzik egyébként, közönséges nevén panthenol, ami szintén segíti megtartani a bőr nedvességtartalmát.




Végítélet: lényegében a HL lotionök anyagilag jobban megérik, de mivel itt a tél, kíváncsi vagyok, hogy egymásra rétegezve hogy viselkednek egymással. A tapasztalatomról igyekszem beszámolni az Instagram oldalamon is. Ha beválnak együtt, télre újravenném, egyéb esetben nem ragaszkodom hozzá. Egyébként nagyon szívesen kipróbálnám a Hylamide és a Niod hialuronsavas termékét a jövőben, hogy mennyivel tudhatnak többet.
Ára: 6.80 € vagy több
Krémmánia link itt
Megvásárolható: Deciem, Asos, VictoriaHealth, BeautyBay, Tinamu, Skinsmart.

The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA
Hidratálókrémből valamiért mindig azt érzem, hogy nincs elég otthon, aztán megint oda jutottam, hogy három van a polcon. A kettő meglévő mellé nagyon kellett ő, mert bár a Schaebens Totes Meer és a Mizon Peptide Ampoule Cream is megfelelő a maga nemében, de szükségem volt egy olyan krémre, ami se nem könnyed, se nem túl tömény, és ami biztosan nem irritálja vagy bántja az éppen nem túl jó hangulatú arcbőrömet. A kritikusabb időszakokban a két fent említett közül egyiket sem kentem nagyon szívesen, így jó választásnak tűnt az NMF, hiszen a bőrben alapból megtalálható összetevőkkel segít a hidratáltság és a tápláltság elérésében és megtartásában. Plusz pont, hogy ezt még a barátom is megengedi, hogy az arcára kenjem. A megérkezése után akkor kerítettem először sort a használatára, amikor két napos allergiás tüsszögés és orrfújás után (miért pont a kutyákra? :() hazaértem, és tudtam, hogy ide valami bomba kell. Be is jött, szépen visszaadta az életet a hámló bőrfelületekbe, akkor már sejtettem, hogy jóban leszünk. Barátságunk azóta is töretlen egyébként, megkedveltem, amilyen egyszerű, olyan nagyszerű. Az összetevőlistája természetesen neki is makulátlan, ahogyan megszokhattuk. Állagra könnyednek nem mondanám, még a tubusból is kell neki kicsit imádkozni, de nem nem érzem vészesen nehéznek az arcomon, és ahhoz képest hamar be is szívódik - én egy-egy borsónyi pöttyöt teszek a homlokomra és a két orcámra, ezt oszlatom szét. Ekkora mennnyisénél hajlamos fehér csíkokat hagyni maga után, ha nem kenem el rendesen, de egyrészt engem nem zavar, mert hamar eltűnik, másrészt ha tovább simogatom a bőrömbe, akkor esélye sincs ottmaradni. Esténként használtam főleg, nekem nappalra, fényvédő alá kicsit túl sok lett volna a hidratálásból, de így szuper volt, minden termékkel jól együttműködött, szépen lezárta a rutinomat. Megszerettem.


Végítélet: télre must have, a maga egyszerűségével, szerintem pont egy ilyen krém kellhet a kombinált bőrűeknek. 100 ml remélem kitart 3-4 hónapig, így a mínuszos időszakot szuperül át lehet vele vészelni. Nem vagyok benne biztos, hogy hű társam lesz a melegebb időben is, de ha marad belőle tavaszra, megnézem, hogy akkor hogy bírja a bőröm.
Ára: 100 ml 7.70 €, 30 ml 5.80 €
Krémmánia link itt
Megvásárolható: Deciem, Asos, VictoriaHealth, BeautyBay, Tinamu, Skinsmart.

The Ordinary Advanced Retinoid 2% (ma már Granactive Retinoid 2% Emulsion néven fut)
Ahogy írtam feljebb, ő már régebb óta lakja a szekrényt, de mivel a napsütésesebb idő beköszöntével nem tanácsos használni a fényérzékenyítő mellékhatása miatt, nem kockáztattam. Ezelőtt sosem használtam retinolos készítményt, elsőre végképp jobbnak láttam óvatosnak lenni. Természetesen minden nap használok fényvédőt, de ez nálam alapvetően így van, nem csak a retinol miatt, már ezt tartom természetesnek. De jöjjön a lényeg, azaz a véleményem a termékről. Nagyon sokat olvastam már retinolos készítményekről, és szinte kivétel nélkül mindenki el volt ájulva tőle, "instant photoshop"-nak is nevezik többen, gondoltam ő tökéletes lesz akkor az én néha problémás bőrömre. Az utóbbi, stresszesebb idő következtében csak úgy támadták az arcomat a pattanások ősz elejétől kezdve, szóval sokat vártam tőle. Az első este hidratálás után felkentem és néztem a tükörképemet, hogy na? Mi változott? De szomorúan konstatáltam, hogy az égvilágon semmi. Nem baj, gondoltam, majd reggelre. De sajnos ugyanaz várt, mint este. Hol itt a pórustisztítás? Hol itt az egyenletesebb bőrkép? Hol itt a küzdés a pattanásokkal? Hol itt a hegek halványítása, a finomráncok kivasalása? Az anti-aging hatását nem tudtam megkérdőjelezni, mert azt tudtam, hogy nem egyik napról a másikra fogom tapasztalni, de így is elég csalódott voltam. Nem adtam fel, egy hétre rá újra felkentem, és másnap ugyanúgy nem láttam a csodát. De szerencsére kitartottam, egy idő után heti kétszer is kentem, és szerintem ez után vettem észre a jelentősebb változást. A pattaásaimnak és a hegeknek egyaránt sokat segített, és a bőrképem is egyenletesebbnek tűnik már másnapra. Heti kettőnél többet nem használnám, és fontos, hogy a bőrt fokozatosan szoktassuk hozzá az új, erős hatóanyaghoz, ezért használtam én is eleinte csak egy héten egyszer. Egyébként ez a termék gyengédnek számít, kezdőknek szuper választás lehet. Igaz, hogy én még nem próbáltam más retinolt, de megmondom őszintén, hogy amíg használok mellette BHA-PHA hámlasztót, azelainsavas krémet és niacinamidos szérumot is (természetesen nem egy napszakban egymás után), nem is szeretnék erősebb termékkel kísérlezetni.


Végítélet: marad a rutinomban, ha elfogy, újravenném, már csak azért is, mert tudtommal ő a leggyengédebb retinolos szérum, ami jelenleg kapható a piacon. Megéri, mindenképpen ajánlom bárkinek, aki használ fényvédőt, vagy hajlandó használni.
Ára: 9.80 €
Krémmánia link itt
Megvásárolható: Deciem, Asos, VictoriaHealth, BeautyBay, Tinamu, Skinsmart.

Összességében
Elégedett vagyok a használt termékekkel, ha másért nem, a kipróbálás élményéért megérte minden. Hál'istennek egyik sem olyan borzasztó, hogy túl kelljen adnom rajta (hatalmas félelmem a melléfogás és a foltos arc mint allergiás reakció), mindegyik használható és van helye a rutinomban.  A három próbált termék közül egyértelműen az Advanced Retinoid az, ami belopta magát a szívembe, de az NMF-et is el tudom képzelni a jövőbeni társamként.

állagaik. A Retinoid kissé sárgásabb színű, a HA + B5 átlátszó, a víznél kicsit sűrűbb folyadék, az NMF+HA pedig erősen fehér, sűrű állagú


Update az előző posztról
Röviden: mindent újravettem. A niacinamidos szérum sem rossz, de a nagy kedvenc az azelainsavas krém, abból már a második fogy ki, a legutóbbi alkalommal egyből kettőt vettem belőle. A primer csak beesett termék volt, kellett valami még, hogy elérjem a 25 eurós határt az ingyenes szállításhoz, és mivel az sem volt különösebben rossz, gondoltam elkél, az első adag úgyis fogyóban van, és lusta vagyok más primert keresni. Visszatérve a niacinamidhoz, jelenleg a harmadik üveggel használom, azonban negyedik nem mostanában lesz, mert megvettem az iHerb InstaNaturals Niacinamid szérumát.

Termékek, amiket még szeretnék beszerezni a márkától
Nagyon de nagyon vonzanak az alapozók, azok közül főleg a Coverage Foundation. A fényvédőket is türelmetlenül várom, a Mineral UV Filters SPF 30 + HA pont nekem való lenne. Ezen felül a Buffet és a Matrixyl is felkeltette az érdeklődésemet, szemkörnyékre jó választás mindkettő a megelőzéshez, a 25. életévhez közeledve már érzem magamon a nyomást a ráncokkal szemben. Illetve valamelyik C-vitaminos formulával is tennék egy próbát, de ott még nem sikerült döntenem, hogy melyik lenne a legjobb számomra.

Habos Kakaó Blog

Marcsi és Clara012 tesztjét itt olvashatjátok:  https://haboskakaoblog.wordpress.com/2017/12/19/svedasztal-ii-deciem-the-ordinary-vendegposzt-es-egyuttmukodes/

Marcsi a Matrixyl 10% + HA szérumot tette próbára, Clara012 pedig az Alpha Arbutin 2% + HA-t, a 100% Plant-Derived Squalane-t, a 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil-t és hozzám hasonlóan a Natural Moisturizing Factors + HA krémet ismerte meg közelebbről. Marcsi bőrtípusával egy régebbi cikkében, ide kattintva ismerkedhetünk meg, Clara012-ével pedig itt.
Marcsi már több, mint egy éve írja töretlenül a főleg bőrápolással foglalkozó blogját, de egyéb, személyes bejegyzésekkel is találkozhatunk nála. Összeszedett bejegyzésekkel, kedves bevezető-történetekkel és frappáns címekkel is találkozhatunk nála, ez Marcsi védjegye is lehetne. Clara012 gyakran tűnik fel vendégíróként, szintén sok hasznos tanáccsal és véleménnyel látott már el bennünket. A Habos Kakaó Blog instagram-oldalán pedig jelenleg még tart a bőrápolási adventi kalendárium, ami egy szuper ötlet volt a lányoktól, hiszen kezdő és haladó bőrápolók számára egyaránt kedveskedtek, kedveskednek egy-egy témával naponta. A blog instagram-fiókját ide kattintva találod.

A Habos Kakaó Blog Facebook itt érheted el.

Ha tetszettek a posztok, a Habos Kakaó instagram oldalát itt, a LaViktoire-ét pedig itt találod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése